پیکان خودروی رویایی و به یاد ماندنی که سال ها در ایران حکومت کرد در مدل های مختلفی به خیابان ها آمد :
کارلوکس
تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سیسی بود. این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه، داشبورد چوبی، سپرهای استیل کوتاه بود.
دولوکس؛ تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد.
پیکان جوانان (هیلمن جیتی)
استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود.
دولوکس فیسلیفت
از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد، شامل تغییر کامل چراغهای جلو وعقب (به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، نشانگرهای مقابل راننده، تولید شد. این مدل در سالهای ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود.
پیکان پژویی
به گزارش بازار خبر، در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد.
پیکان ۱۶۰۰
تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از جعبهدندههایی از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل، اکسلهای تولید ایران، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت.
مونتاژ پیکان با ابزار اولیه
.jpg)
ناگهان در بازار
.jpg)
نقش آفرینی در فیلم قاتل نخبه
.jpg)
وقتی بیش از حد اسپرت می شود
.jpg)
در بازی معروف GTA
.jpg)
در رالی محلی استرالیا
مدلی برای تپه نوردی
.jpg)
حضور در بازی گوست ریکون
.jpg)
صادرات پیکان از انگلستان
.jpg)
مدل پیکاپ وانت دستکاری شده با نماد دوج
.jpg)
قبل از انقلاب در تبلیغ کداک
.jpg)
خداحافظی با پیکان
.jpg)
هنرنمایی جوانان خلاق
.jpg)
این هم از مدل لیموزین
.jpg)
دور دنیا با هیلمن هانتر
.jpg)
برای چه کاری استفاده می شد؟
.jpg)
حضور در مسابقات رالی
.jpg)
رنگ مشکی روغنی هم بد چیزی نبود
.jpg)
اولین تولیدی های استیشن
.jpg)
نسخه های استیشن و سدان از یک مدل
.jpg)
دستکاری برای تعبیه زاپاس
.jpg)
گاهی سر کار هم برده می شد
.jpg)
تبلیغ شرکت لاستیک سازی دانلوپ
.jpg)
پیکان فرمان راست دیده بودید؟
.jpg)
هانتر در کنار اولین تولیدی شرکت
.jpg)
مدلی که شرکت سانبیم می ساخت
.jpg)
حضور در گردهمایی لوکس ها
.jpg)
نسخه استیشن با رنگ منحصر به فرد
.jpg)
حضور در رالی بیابان
.jpg)
رنگ آمیزی دو خط به سبک مسابقه ای ها
.jpg)
سقف چرمی جمع شو. این پیکان ایرانی نیست
.jpg)
رالی پیکان ها در روزهای نه چندان دور
.jpg)
دو درب با سقفی کوتاه به سبک اسپرت ها
.jpg)
هانتر فرمان راست با آینه هایی بی نظیر
.jpg)
پیکان استیشن شش درب
.jpg)
کاتالوگ مدل جوانان
.jpg)
کاتالوگ مدل تاکسی
.jpg)
کاتالوگ مدل دولوکس
.jpg)
نمایی از پارکینگ ایران ناسیونال
.jpg)
پیکان وانت هنوز تولید می شود
.jpg)
عکسی تایید نشده که گفته می شود مربوط به پروژه ای محرمانه بوده است
.jpg)
برادران خیامی (پدر صنعت اتومبیل در ایران) در محوطه کارخانه
.jpg)
مدلی انگلیسی غرق شده در اعماق دریا
.jpg)
وقتی در مسابقات شتاب (Drag) شرکت می کرد
.jpg)
سفر با مدل استیشن و یک کاروان
.jpg)
می گفتند قرار است این مدل جانشین پیکان شود
.jpg)
تبلیغ ایران خودرو برای فرنگی ها
.jpg)
نسخه وانت در نمایشگاه خارجی
.jpg)
محموله ای غیر مونتاژی که تازه وارد ایران شده بود
.jpg)
پیکان با پلاک عبور موقت!
.jpg)
هلیمن ها در کارخانه مادر
.jpg)
کنار یک سوناتا در استرالیا
.jpg)
مدلی مخصوص مسابقه رالی
.jpg)
روی پیست قیامت می کرد
.jpg)
داخل یک پیکان فرمان راست مسابقه ای را دیده بودید؟
.jpg)
وقتی این خودرو را کرایسلر آمریکا تولید می کرد
.jpg)
یک مدل با رنگ منحصر به فرد مخصوص حراج
.jpg)
روی جلد نشریه معتبر وات کار؟ متعلق به سال 1973
.jpg)
استیشن سفید برفی
.jpg)